Raport otwarcia
Raport "otwarcia" Centrum Doskonałości Dydaktycznej
Diagnoza potrzeb "dydaktycznych"
W czerwcu 2023 roku przedstawiono podczas posiedzenia Senatu UAFM, zbiorcze wyniki badań prowadzonych w roku akademickim 2023/24 wśróg studentów, wykładowców i pracowników uczelni. Badania miały na celu zdiagnozowanie kluczowych obszarów procesu dydaktycznego w uczelni w których należy wprowadzić usprawnienia lub z których można czerpać inspirację do innych działań.
Poniżej przedstawiono wybrane wyniki z puli danych przezentowanych przedstawicielon i gościom Senatu uczelni.
Jak studenci oceniają jakość aspektów procesu dydaktycznego takich jak:
- wykładowcy
- umiejętność przekazywania wiedzy
- odpowiednia postawa wobec studentów
- studenci
- umiejętność przyswajania wiedzy
- odpowiednia postawa wobec wykładowców
- infrastruktura
- budynki, kampus, sale zajęć itp.
- organizacja zajęć (plan zajęć itp.)
Ocena zebrana wród studentów
Ocena zebaran wśród wykładowców
Przesłanki do powołania CDD
Wyniki omawianych badań były jedną z przesłanek dla pomysłu powołania do życia w Krakowskiej Akademii odrębnej jednostki organizacyjnej pod nazwą Centrum Doskonałości Dydaktycznej. Podstawowymi dwiema przesłankami do ustanowienia CDD były: po pierwszze wynikająca z dotychczasowych doświadczeń, potrzeba objęcia wszelkich działań oraz inicjatyw związanych z dydaktyką akademicką podejmowanych dotychczas autonomicznie przez poszczególne wydziały Uczelni, wspólną polityką projakościową, opartą o zintegrowane wsparcie.
Z kolei drugą przesłanką było dążenie do wdrożenia w Krakowskiej Akademii dobrych praktyk, jakie w tym zakresie realizowane są w wielu uczelniach wyższych w Polsce. Uczelnie te utworzyły, w ramach swych struktur, odrębne jednostki organizacyjne, prowadząc, z wykorzystaniem środków Europejskiego Funduszu Społecznego, szerokie działania wspierające jakość i unowocześnianie kształcenia. Utworzone w Krakowskiej Akademii Centrum Doskonałości Dydaktycznej ma wśród zadań podejmowanie bliższej współpracy z innymi uczelniami wyższymi, realizującymi podobne projekty, korzystając z ich doświadczenia, zapraszając do współpracy, organizując wspólne konferencje i warsztaty.